pondelok 31. marca 2014

Môj prvý nákup v Biocentral

Ahojte, po dlhšej pauze sa ozývam s článočkom.
Ako sestra, tak aj ja, sme sa začali zaujímať o Bio veci, najmä na jedlo.
Čo sa mňa týka, počas doterajších siedmich dní 13 dňovej mliečnej diéty brázdim po internete a hľadám recepty na podiétne stravovanie, aby som zas nespadla tam, kam som bola.


Uvedomila som si, že som jedla veľa sladkého, čo sa po diéte budem snažiť kompenzovať nejakými bio výrobkami ako sú cereálne tyčinky, alebo rôzne výrobky len z ovocia, poprípade vločiek alebo orechov. Dosť som sa inšpirovala youtube kanálom MamaLifestyle, kde Terezka občas prihodí skvelé a jednoduché recepty na pamlsky, ktoré sú hlavne zdravé a nízkokalorické. Ona sama preferuje Bio produkty a keďže už dlhšie pozerám na obsah výrobkov, ktoré kupujem, rozhodla som sa ísť ešte hlbšie.
Takisto zbožňujem obedy v našej - podľa mňa - najlepšej vegetariánskej reštaurácii - Góvinda. A tie obsahujú samú zeleninku a či už ryžu, cícer, alebo takisto kuskus ako prílohu, vždy si neskutočne pochutím.
Preto som sa rozhodla dnes, v konečne jedno voľné popoludnie zájsť do obchodíku na Hlavnej - Biocentral. Je to malý skromný obchodík, no má dosť veľký výber a hlavne som sa tam dnes cítila skvelo. Milý personál, všetko také rodinko-priateľské.

Keďže to bola len taká prvá obchôdzka, kúpila som iba tri veci, kým zistím na čo sa používajú zvyšné a ako sú prospešné.

Prvé, čo som vzala, sú tieto Chia semiačka, o ktorých nájdete viac info tu. Už sa teším, až si z nich urobím ten nápoj z videjka od Terky. A som hlavne strašne zvedavá na tú chuť, ale to všetko až po nedeli. :-)
Takisto sa v prvom rade ospravedlňujem za kvalitu fotiek. Môj foťák je bohužiaľ momentálne indisponovaný a tak len takto, v horšej, respektíve veľmi zlej kvalite.


 Ako ďalšie som zobrala ovsené vločky s klíčkami, ktoré sú skvelé do jogurtu, zväčšia mu objem a viac vás tak celý jogurt nasýti a navyše sú zdravé. Môžete ich pridávať takisto do polievky, koláčov, ako posýpku na pečivo alebo len tak papkáte s mliekom.


A poslednou záležitosťou je čajík zo žihľavy dvojdomej. Táto rastlinka podporuje trávenie, takisto sa využíva aj pri urologických problémoch a mnohých iných ťažkostiach a ochoreniach. A keďže momentálne pri diéte musím veľa piť, určite mi padne na úžitok, lebo aj čistej vody niekedy veľa škodí ;-)


Všetko mi ujo naskladal do krásneho papierového Bioobalu a ja som sa už vtedy tešila na ďalšiu návštevu.
Čo mi ešte chýba do zbierky je určite špaldová múka, z ktorej chcem urobiť tieto žemličky, na ktoré recept dala Romča z mylittleflyingworld. Už sa na ne veľmi teším, keďže teraz je pre mňa pečivo tabu, aj keď priznám sa, dnes sa mi podarilo vrámci časového vyťaženia (škola, nakupovanie, priateľ) zjesť len jedno jablko a asi len 4 lyžičky tvarohu za celý deň, takže som večer v obchode trošku odpadávala, zhrešila som dvomi kusnutiami do celozrnej žemle, ale tak to nejako snáď oželiem :-D
A ďalšia vec, aj keď len jedna z mnohých je kuskus, ktorý mi veľmi chutí, ale ešte nikdy som ho nepripravovala doma a som zvedavá, ako sa mi výsledné jedlo spolu s ním podarí.

A čo vy, prepadli ste tiež ošiaľu BIO? :-)

Krásny večer,
Ika

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára