streda 29. mája 2013

Vintage darčekové vrecká DIY

Prajem krásny deň,
dnes by som vám chcela ukázať jednoduchý návod na vintage vrecká.

Keďže som kamoškám kúpila menší darček na pamiatku, patrilo by sa to aj nejako pekne zabaliť. Tieto vrecká som už raz skúšala robiť, rozhodla som sa preto pre vás urobiť podrobný návod, ako si takéto vintage vrecká vytvoriť v pohodlí domova.

Moja minulá tvorba:

vtáčik je pečiatkami____anjelik je servítkovou technikou
Návod sa pokúsim písať úplne polopate krok po kroku, ak by ale niekto niečo potreboval si ujasniť kľudne mi napíšte do komentárov.

Potrebujeme: desiatové sáčky alebo kancelársky papier, kávu alebo čierny čaj, rúru, plech, vzorované servítky a lepidlo na servítky alebo pečiatky

Postup: 
  • Prvé čo si treba ujasniť je základ na vrecko. Ja som použila už zlepené desiatové vrecko čo dostať kúpiť snáď v každom papiernictve. Dá sa použiť aj obyčajný kancelársky papier no ten si potom budete musieť buď zošiť na stroji alebo samé zlepiť.
  • Ďalším krokom je pripravenie si silnej kávy alebo čierneho čaja, ja som robila z kávy príde mi to silnejšie. Stačí kľudne do 1,5dcl vody podľa toho koľko toho budete naraz robiť. Ja som si urobila len do misky nakoľko som už sáčky mala dopredu urobené z inej várky.
  •  Ukážem vám teda postup na malých menovkách. Sú vytlačené na obyčajnom kancelárskom papieri a postup je rovnaký ako pri sáčkoch. Menovky sú grafická tvorba jednej pani/slečny zo sashe.sk a menovku si môžete stiahnuť priamo u nej v článku TU
  •  Obrázky si vystrihneme a ľubovoľne pokrčíme
  •  Následne ich vykúpeme v kávovom vývare. Dajte pozor! Kávu zalievajte vriacou vadou, ale namáčajte do vlažnej.
  • Obrázky poukladáme na plech a pečieme pri teplote 130 stupňov cca 5 minút. To uvidíte samé koľko im treba. Radšej nechať dosušiť na vzduchu, ako by vám mali zhorieť.
  • Obrázky a sáčky po vybraní z rúry vyzerajú takto: 

Ďalší postup je už na vašej fantázii. Buď použijete pečiatky alebo servítkovú techniku. Servítková technika je úplne jednoduchá a zvládne ju každý. Je potrené len lepidlo na servítky, štetec, servítku a môže sa ísť na to. Táto technika sa nedá použiť len na papier, ale aj na drevo, sádru, keramiku a pod. Papier potriete lepidlom a vrchnú časť (z 3-vrstnej len tu poslednú jednu vrstvu) priložíte na papier opatrne od stredu po okraje popritláčate na lepidlo a znova prejdete lepidlom aj vrch servítky pekne od stredu ku krajom a necháte usušiť.
Lepidlo na servítkovú techniku
Silikónové pečiatky


Ja som na vrecká pre kamošky použila silikónové pečiatky a dopadlo to takto. Silikónové pečiatky sú lepšie oproti starým dreveným v tom, že cez priesvitný úchyt pečiatky krásne vidíte čo kam pečiatkujete =)


A čo sa ukrývalo v týchto vreckách ? Ručne robené odznačiky s exkluzívnym motívom aký nikto nemá =)



Páčia sa vám tieto vintage vrecká ? Robili ste už niečo podobné? Máte skúsenosti s vyrábaním ručných vecí? Budem rada ak mi napíšete ako sa vám dnešné DIY páčilo :)

No a keďže pondelkove štátnice dopadli na výbornú =) (4xA), tak vás zdraví už

Ing. Ela

4 komentáre:

  1. Tak gratulujem k ing.:) no ja som určite za viac takýchto diy vecí. Vobec by ma nenapadlo že taketo vintage vrecká sa robia takto. A o silikon. pečiatkach počujem prvý krát:/ inak čo keby si niekedy urobila aj takýto pekný fotonávod na tu servitkovu techniku? Hmm?:)
    DanyLoveLife

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :) keď budem najbližšie niečo robiť určite urobím =) A silikónové pečiatky sú v tom výborne, že sa dajú pekne odlepiť a nalepiť na priesvitný kvádrik a vieš kam pečiatkuješ potom sa umyju pod teplou vodou a sú ako nové =)
      Ela

      Odstrániť
  2. Gratulujem k úspešným štátniciam :) Vrecká sú nádherné,kde si prosím kúpila tie silikónové pečiatky? Sú nádherné

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :) pečiatky som kúpila v obchode Svet nápadov.....majú aj eshop svetnapadov.sk :)
      Ela

      Odstrániť