pondelok 13. mája 2013

Jarek Nohavica - 2 koncerty, 2 pohľady

Prajeme krásny deň,
dnes by sme sa s vami radi podelili o naše dojmy z koncertov Jarka Nohavicu. Vieme, že asi nie každý ho pozná, skôr v Čechách. Jarkovi už ťahá na 60tku, ktorá ho čaká o pár dní, no energie má naozaj na rozdávanie. Ku nám zavítal z ďalekej Ostravy a sme veľmi vďačné, že tak urobil, lebo nám splnil sen zažiť jeden z jeho koncertov, vidieť ho a zažiť nezabudnuteľný zážitok.

Behom dvoch dní odohral u nás 3 koncerty, prvý deň len pre dospelých a druhý deň mal jeden pre deti a druhý, hneď na to, pre dospelých. Zúčastnili sme sa každá jedného z koncertov a naše oddelené dojmy spolu s fotkami si môžete pozrieť v celom článku.


Koncert pre deti s podtitulom Tři čuníci sa začal o 17-tej a trval hodinku. Mysleli by ste si, že decká to dlhšie nevydržia, no keď skončil, boli celkom sklamané. Radosť z koncertu však bola rozpoznateľná ako u detí, tak aj dospelých. Myslím, že som nebola jediná, kto tam nemal so sebou dieťa. Z vlastného vrecka by som totiž 20e na dospelácky koncert nedala a aj toto bol zážitok ako sa patrí. Koncert začínal predstavením, čo bolo veľmi vtipné. Mali sme sa mu všetci postupne predstaviť, no potom dodal, že by sme tu boli hodinu , nič nezaspievali a šli domov. Tak to urobil tak, že: Když řeknu tři čtyři teď, tak každý řekne své jméno. Sálou sa rozoznelo hlasné hučanie mien na to sa predstavil Jarek: ahój ja jsem Jarek a ako inak odpálil koncert skladbou Tři čuníci a hneď od začiatku sa spievalo a decká tancovali pred pódiom.


 Zaznelo niekoľko pesničiek z rovnomenného Cd-čka ako: Grónsko, Metro pro krtky, Lachtani, Kozel a nechýbala ani pesnička, ktorú sme sa učili priamo na koncerte- V zeleném lese (myslím, že jedno CD ju obsahuje). Je to akási obdoba našej "Sédi mucha na stene.... a potom sa menia samohlásky.
Spolu s Jarkom sa na pódiu predviedol aj poľský umelec Robert Kuśmierski. Naozaj perfektne zahral na heligónku a dal aj jedno parádne sólo na klavíri. Na foto nižšie, kde má Jarek mikrofón tak do boku pri ústach nám namiesto zarecitovania básničky Když byl Pepa ješte mladý nám jú krásne zarapoval =D no pecka




 

Celý koncert uzavrel opäť pesničkou Tři čuníci a ako dodatok nám ešte zaspieval starú známu - Ostravo. Nakoniec nám zamával a zmizol za oponou. A to som sa s ním chcela odfotiť. Čakali sme márne. No možno nie tak úplne márne, jeden člen jeho týmu prišiel za nami, čo by sme od Jarka chceli, že on už určite nevyjde von (za hoďku ďalší koncert a predsa len už má svoj vek), tak som dala aspoň podpísať Cd-čko. 

 
 
Som rada, že bola aspoň taká ochota od jeho člena týmu, lebo by ma to trocha mrzelo, keby som si neodniesla aspoň ten podpis. 

Ako som sa po koncerte dopočula, na koncerte bolo zakázané fotiť. To som, ale nevedela a tak si pár fotiek môžete pozrieť =)
PS: Jediná vec čo sa mi nepáčila bola jedna pani za mnou čo celý koncert hučala do svojich detí: a páči sa ti to ? a túto poznáme však ? a spievaj miláčik, nebaví ťa to ? ....strašné čosi.
                                                      Ela

  
Asi hodinku a pol po detskom koncerte nasledoval koncert pre dospelých. Musím sa priznať, že som ešte na žiadnom takomto koncert v podstate nebola a tak som nevedela čo čakať. Išla som s ocom, samozrejme prišli sme asi polhodinku skôr a kým si on ešte vybavoval vonku telefonáty, ja som si prezerala ľudí, ktorí prichádzali. Boli to ľudia od výmyslu sveta :-D. Mladí, starší, veľmi početné zastúpenie mali aj tehotné dámy. Vtedy si vždy predstavíte to najhoršie. Určite na koncerte plnom ľudí začne rodiť. Avšak našťastie plody ostali na mieste, aj keď hudbu si určite užili a možno sa aj v bruškách vyskákali.

Keď idete niekde s našim ocom, musíte rátať s tým, že bude mať ku všetkému pripomienky. Ale aspoň sme spolu komentovali ľudí naokolo. Pána, ktorý sa ledva dvihol zo sedadla aby sme mohli prejsť, zvukára.. to sme čakali, že pustí playback a Jarek už po cca 15 minútovom "meškaní" ani nedorazí, alebo mladého chalana, ktorý vyzeral ako neškodný terorista s ruksakom.

Koncert začal podľa mňa špecificky. Žiadne uvítanie, skrátka sa na javisku objavil Jarek a začal spievať prvú pieseň - Babylon. Trošku ma to rozhodilo, ale keď začal spievať, bola som úplne na mäkko. Je to ako celý život byť slepý, počúvať o tom, ako veci vyzerajú a naraz ich naozaj uvidieť svojim zrakom.
Takže som bola uchvátená jeho spevom a vychutnávala si každé slovo prvej piesne. Až potom nás privítal a vysvetlil, že bude hrať pesničky jemu blízke, jeho Babylon piesní. :-)




Po pár z nich sa na javisku, takisto ako na detskom koncerte, objavil Robert a doprevádzal Jarka zbytkom koncertu na akordeóne a klavíri. Dal aj jedno sólo na akordeóne, kým sa šiel Jarek osviežiť a poviem vám, to bola pecka :-D.



  Piesne odzneli staré aj nové a keďže sa obidvaja priznali, že si nepripravili žiaden zoznam (vlastne len Jarek, Robert celý koncert mlčal a počúval len príkazy :-D) hrali podľa vlastnej vôle, na čom sa dohodli, čo sa im zachcelo a na čo mali chuť. Vraj sa radi vracajú do Košíc a chceli si to užiť.
Hrali sa konkrétne tieto: www.idnes.cz, Minulost, Strach, Zbloudilý koráb, Darmoděj, Zatím co se koupeš, Zatanči, hip-hopové Když byl Pepa ješte mladý, Dialog u televize, Na dvoře divadla, Ostravo, Hlídač kráv, Já chci poezii, Stál vojak na dešti a mnoho ďalších, na ktoré si tak v krátkosti nespomeniem.



Za srdce ma chytilo napríklad Plebs Blues, ktoré spieval bez doprovodu Roberta, stál v strede javiska, svetlá mierili priamo naňho, inak bola všade tma a odspieval to parádne, gitara bola famózna, no proste genialita. Alebo napríklad Cukrářská bossanova, kde zapojil aj improvizovaný text o Košiciach a vyzýval nás k spevu :-D No a čerešnička na torte, ktorá nesmela chýbať, bola záverečná Kometa.



Hneď ako dospieval padol tuším posledný pozdrav a Jarek zmizol z povrchu zemského.
Po koncerte sa dali ešte kúpiť jeho CDčka a spevníky, ktoré ostali, ale už bez podpisu.
Zážitok vám poviem neskutočný, nakoľko sme boli na Jarka odmalička viazané, určite sa oplatilo ísť a neľutujem ani, že som kvôli jeden a pol hodine koncertu na druhý deň skoro nespravila zápočet :-D

Ika



A ešte foto Cd-čka s podpisom =) Ďakujeme Jarek
Ela a Ika

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára