sobota 24. augusta 2013

Napečme si COOKIES

Ahojte,
dneska vám prinášam recept na Cookies. Je víkend, tak môžete hneď aj vyskúša, ak by ste dostali chuť. 

Piekla som už veľa receptov na Cookies, kým som našla ten pravý. Cookies by mali byť po obvode chrumkavé a z vnútra vláčne. To spĺňa len tento recept, z tých všetkých čo som vyskúšala, preto sa idem oň s vami podeliť.

BUDEME POTREBOVAŤ: Poďme sa teda pozrieť, čo budeme potrebovať.


Tieto suroviny, ktoré vidíte su na základné cesto, do ktorého si potom podľa chutí a možností môžete popridávať "plnku". Ide napríklad o čokoládu, lieskové oriešky, vločky, hrozienka, lentilky, pistácie....koho čo napadne a čo máte práve po ruke.


POSTUP: je úplne jednoduchý a zhrniem vám ho do pár fotiek.

1.)    Najprv si vložíme do misy maslo, všetok cukor aj valinkový (vanilínový) a poriadne premiešame metličkou dokým to pojde. Dávajte pozor, aby bolo maslo (hera) mäkké, inak sa môže stať, že trocha vyzdobíte kuchyňu.

2.) Keď sme si to vyšľahali v rámci možností, pridáme zvyšné prísady (vajíčka, mlieko, a múku zmiešanú s kypriacim práškom) a premiešame všetko spolu. 


3.) Keď dokončíme miešanie malo by nám vzniknúť niečo takéto.


4.) Následne si nachystáme našu plnku....ja som zvolila brusnicovú Študentskú pečať a hrozienka.


    Ak volíte hrozienka ako ja, nezabudnite ich premyť a nechať vo vlažnej vode aspoň 20 minúť zmäknúť.


5.) Po pridaní všetkých plniek to premiešajte už len rukou a výsledok bude podobný ako toto:


6.) S polievkovou lyžou potom naberajte cesto, prstom ho dajte dole a šupnite na plech. Niesme stroje, aby sme robili dokonalé guľky. Zje sa aj ovalná placka to mi verte =). Rozostupy dávajte min. 5 cm inak sa vám môžu zliať, ani to však nieje problém nakoľko sa dajú veľmi jednoducho od seba po upečení oddeliť a škoda je minimálna.


7.) Rúru si predohrejeme na 170 stupňov. Ja používam horný a dolný ohrev. Pečieme cca 11-15 minút do zlatista. Nebojte sa keď sú ako by nedopečené, ak sú na vrchu zlatisté môžete vyberať. Z plechu ich dávajte dole až keď úplne vychladnú.


Prajem vám, aby sa vám COOKIES vydarili, aby vám chutili a určite napíšte, akú máte do nich obľúbenú plnku a či ich zvyknete robievať alebo si ich aspoň kupovať. 

Peknú sobotu prajem,

Ela


6 komentárov:

  1. Skvelý recept! Dnes sme s mamkou vyskúšali a mali sme návštevu tak to bodlo.Všetko sa zjedlo.:)
    Ďakujem.:))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. to sa veľmi teším a akú náplň ste použili ? :)
      Ela

      Odstrániť
    2. Dali sme tam tú čokoládu schogetten s orieškami.Nabudúce dáme asi aj viac,lebo tatko vravel,že nejak málo čokolády.:)
      Nabudúce urobím znovu.Fakt skvelé!
      Zuzanka

      Odstrániť
    3. tak tú čokoládu zbožnujem :) a najlepšie je pridať minimálne 200g nejakej náplne

      Odstrániť
  2. Ahojte, ja som ich dnes robila. Jedny som urobila kokosové s pár kuskami čokolády a druhé s opečenými lieskovcami a mandlami. Sú vynikajúce :) skvelý recept

    OdpovedaťOdstrániť