utorok 30. apríla 2013

DIY Pečený čaj

Prajem krásny deň,
v tomto pomaly letnom počasí treba dodržiavať pitný režim. A čo je lepšie, ako domáci nápoj, ktorý sa dá piť horúci aj ľadovo studený.
Pečený čaj som mala prvý krát z Čiech s príchuťou rakytníka. Nie je ale nič jednoduchšie, ako si svoj vlastný urobiť doma a to podľa svojej chuti.
Ja som si urobila čaj z lesného ovocia a čo je ešte lepšie, netreba ani vedieť zavárať =)

Potrebujeme:

čerstvé alebo mrazené ovocie....ja som použila 750g zmes mrazeného lesného ovocia z lidlu

kryštálový cukor......podľa množstva ovocia cca 1kg ovocia 650-1000g cukru, ja som dala 440g
hlboký plech
varešku
zaváraninové poháre

Postup:

1.) Ovocie vysypeme na plech a posypeme rovnomerne cukrom 

2.) Pečieme na 180-200 stupňoch v predohriatej rúre cca 40 minút, kým ovocie nepustí šťavu.
3.) Po dopečení  do nachystaných fliaš okamžite vlejeme masu a následne zatvoríme a otočíme hore dnom.
4.) Po vychladnutí skladujemena tmavom chladnom mieste. 

Na jeden čaj sú potrebné 2-3 ČL, ktoré zalejeme vriacom alebo studenou vodou. Ovocie zjeme tiež =)
Na zdravie !


 Pili ste už niekedy pečený čaj ? Aký nápoj obľubujete v lete a ktorý naopak v zime ? Budem rada ak napíšete =)

Ela

1 komentár:

  1. Už som ho pila, ale ešte som ho nepripravovala sama. Nevedela som že je to také jednoduché, určite si ho urobím. Ďakujem za návod :)

    OdpovedaťOdstrániť