štvrtok 21. februára 2013

Tetovanie ? Ďakujem neprosím.

Prajem krásne popoludnie :)

Keď sa povie tetovanie vždy si spomeniem na časť seriálu " Vsiedmom nebi", kde Simon mal kvázi referát s pani, ktorá prežila koncetrák. Mala na zápästí vytetované identifikačné číslo.


Už od mala som nechápala na čo tetovanie. Keď som mala obdobie, asi v 14tich, že som veľmi chcela asi týždeň tetovanie a prišla som za mamkou stým, že si ho prosím veď aj (nižsie uvedená slečna) ho má mamka odpovedala: Ľuďia čo sa nechajú tetovať potrebujú len na seba upútať pozornosť, ty to nepotrebuješ. Od vtedy tetovanie nechcem, nepotrebujem, odmietam.

Pamätám sa, ako na základnej škole prišla kamoška na baskete stým, že dostala od mamy a jej kolegyne 1000+1000 korún ako "odškodné" za strašné menštruačné bolesti a ona si za ne dala urobiť tetovanie. Že vraj dočasné na 5 rokov (HA-HA-HA) , už vtedy som vedela, že žiadne "dočasné" tetovanie neexistuje. A ešte aké otrasné, to nadzadkové. Nemala ani 15 a jej mama jej na to dala peniaze. Bože ja som asi fkt strelená, keď ma to irituje.

Kašlime na ňu, nech si má. Ale ja naozaj netuším na čo. Prečo sa potrebujú ľudia zhovaďovať ? Prepáčte skrášľovať. Ja pochopím prázdninové tetovanie henou či školské tetovanie fixkou, perom ale permanentné? Nechcem nikoho odsudzovať, ale príde mi to ako totálne čudné. Nieste so sebou spokojný ? Potrebujete zaujať ? Len nevravte, že životný štýl.

Alebo kamoška zo strednej. Ela ja chcem tetovanie ne nohu. A prečo ? No lebo keď som také mala s henou na dovolenke pozerali sa po mne. Zasa nechápem. To potrebuje tetovanie na to aby si ju všimli? Nestačí charizma, múdrosť či iná vlastnosť človeka ? To potrebujete po sebe čmárať hieroglify? A čo je to za záujem, keď sa pozrú len po jej nohe ?

Veď keď chcem niečo vyjadriť, ako vravia tí čo to považujú za životný štýl, nestačí to povedať? či ukázať to tým ako bude žiť? a nie aký dokreslený bude žiť?

Zhrniem to, majte si tetovanie, foťte si ho, ukazujte, chváľte sa ním mne je to jedno. Je to vaše telo.

No ešte dodám, skúste si predstaviť ako komicky to bude vyzerať, keď budete mať tak 40-50 a viac, ako budete deťom vysvetľovať prečo máte na tele obrázok ani nechcem vedieť čoho.
Možno je to teraz pekné, moderné, ale o pár rokov sa možno budete modliť aby to zázrakom zmizlo.

Ešte jedna príhoda s tetovaním. Spolužiačka na strednej si dala na tuším pravú lopatku vytetovať akýsi kvet s nejakými čiarkami či čo. Naschvál nosila ešte aj v zime padavé tričká, aby to videl každý. Keď stým prišla prvýkrát spolužiak sa jej opýtal, že čo to má za púpavu vytetovanú a smiali sa znej celú hodinu. 

Prosím, ak máte tetovanie nehnevajte sa na mňa je to len môj úprimný názor a ak ho máte prosím vysvetlite mi prečo ? A ak nie tak len či chcete či nie a prečo.
Budem vďačná za každý komentár.

Ela

9 komentárov:

  1. Nemyslím si že ťa to nezaujíma, ako si napísala v článku. Proste sú ľudia, ktorým sa to páči. Aj mne sa to páči. A chcem ho. A je mi jedno čo do toho budú hovoriť druhí. Je to moje telo, môj život. Úprimne nechápem takých ľudí ako si ty, príde mi to, ako keby si sa tak trošku povyšovala nad tých, čo tetovanie majú. Tetovanie nerobí človeka sprostejším. Tak, ako ty nosíš náušnice, iní majú tetovanie, a čo?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som len chcela vediet PRECO si niekto da nieco na cely zivot co uz len tak lahko nezmeni nausnice? ved vyberiem a zarastie to nieje dobre prirovnanie a tak ako ty nechapes mna ja nechapem teba a pisem niekde ze nedaj si to ? alebo si nieco menej ? :D nikde pisem len ze nechapem PRECO sa ludia nechavaju tetovat nejaky rukolapny dovod a taktiez nikde nepisem su ludia s tetovanim sprostejsi a uz po X krat ja sa len pytam PRECO co ich ktomu vedie len chcem odpoved na jednoduchu otazku a ja nehovorim ze sa mi to nepaci ja len vravim ze cely zivot zit sniecim na co moze a myslim si ze dos casto clovek zmeni nazor len to nechapem....ak by sa to dalo docasne budis je to pekne chcem to teraz a ked to budem chciet zasa dam si zasa mna len zaujimalo preco na cely zivot si dat nieco na telo
      Ela

      Odstrániť
    2. Lebo to niečo pre nich znamená alebo sa im to páči. Neviem prečo to chceš silou mocou vedieť aj tak sa to nedozvieš prečo si to ľudia dávajú... Tak, ako sa to tebe nepáči, im sa to páči a znamená to pre nich niečo.

      Odstrániť
    3. ja nevravim ze sa mi to nepaci.........niektore tetovania su pekne ale na cely zivot mi to pride ako velmi vazna volba a nedozviem sa preco si to ludia davaju len ked sa neopytam...preto ma zaujimal aj tvoj nazor .....a dakujem za odpoved... to ze to pre nich nieco znamena je asi jedine vysvetlenie ktore prijmam ak to tetovanie ma nejaky vyznam beriem to s absolutnym kludom a porozumenim a chapem toho cloveka
      Ela

      Odstrániť
    4. Tak já doufám, že jsem ti to třeba trochu objasnila:-D Význam pro člověka má celkově to tetování, nemusí něco znamenat, ale samo o sobě má pro něj prostě význam:o)

      Odstrániť
  2. Víš, píšeš hodně, že: chtějí zaujmout, chtějí, aby si jich někdo všiml, chtějí ho ukazovat, nejsou se sebou spokojeni.. ono možná tvoje kamarádka, kterou jsi zmínila byl dobrý příklad, ale je potřeba rozlišovat, ne všichni si dávají kytičku jako tvoje kamarádka, z důvodu, že je to sexy a chtějí ji vystavovat na obdiv:o)

    Já tetování miluju, líbí se mi to, hrozně moc, prostě vnitřně to tak cítím a o tom to je. Tetování je na celý život a pokud si někdo chce dát tetování, protože se mu to "líbí" je sice hezké, ale k tomu je nutné, aby si ten člověk byl na 1000% jistý, nesmí mít ani minimum pochybností, prostě to tak musí cítit..

    Jelikož mohu mluvit jen za sebe, tak tetování mám jak jsem psala kvůli sobě a pro sebe, tzn., že nemám potřebu je na potkání ukazovat, s tím tetováním žiju já, já jsem si ho nechala z nějakého důvodu a je jen pro mě, jestli ho někdo uvidí nebo ne je mi upřímně jedno.. Tady dodám, že to takhle mají i všichni kolem mě, co mají tetování, nemají ho kvůli někomu cizýmu, ale kvůli sobě, třeba jen proto, že se jim to líbí, třeba i kvůli něčemu významnějšímu...

    Ty jsi přesně člověk, který to nechápe, kterému se to prostě nelíbí a to je naprosto v pohodě, nemůže se nám líbit všem to stejné:o) Jen, že k tomu se právě váže taková hláška, co jsi zmínila. fuj v 70ti to bude hnusné, bude člověk trapný apod..mě je 27 let, lidé v mém věku a i o hooooodně mladší tetování mají, takže pochybuji, že až nám všem bude 70let, tak že pro někoho bude překvapivé, že má 70letá paní tetování, není to nic zlého, nikomu to neubližuje, není potřeba se nad tím pozastavovat...

    Jejda, jsem se rozepsala, no jedu dál:-D

    Já mám tetování několik, dva jsou abstraktní symboly a další jsem začala plánovat v době, kdy jsem rok usilovala o život mého pejska, kterému selhávali ledviny, chodili jsme na injekce, dělala jsem vše možné, nezabralo to....termín na tetování vyšel tak, že to bylo po dni, kdy odešel....nechala jsem si vytetovat jeho jméno na místo, kde ho neustále vidím, byl to nejkrásnější co mě v životě potkalo a i když je to hodně málo, to tetování je to jediné "v čem" mi napořád zůstane. Neříkám, že to znamená bůhví co, ale já to tak chtěla, cítila jsem to tak a jsem šťastná, že to tetování mám...

    Takže a k tomu, že se lidé modlí, aby to za pár roků zmizlo...ano, ti co si to nechali přesně z důvodu, jak ty píšeš, že je to MODERNÍ, tak ti asi ano a to je jejich blbost, pokud někdo neumí přemýšlet a chovat se zodpovědně, tak si myslím, že může nadělat mnohem více škod, to tetování na JEHO těle je ještě dobré...

    Tak a teď se přiznám, že ještě v životě jsem se tak nerozepsala v komentáři a omlouvám se, vím, že jsi mě zvala na GW, ne na takovej sloh:-D Píšu to zde proto, že je škoda, aby tetování někdo až tak odsuzoval, nelíbí se ti to já to chápu, ale z 90% ti lidi fakt nejsou tupci, kteří tetování po roce nechtěji...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ja ti velmi pekne dakujem za tento sloh pretoze ty si presne osoba u ktorej chapem tetovanie vies preco ho chces mas ho kde chces a urcite ho tam aj budes mat chciet a vidim ze si pochopila pointu clanku.....nechapem len tych ludi co si to daju lebo sa im to teraz v tejto sekunde paci.....lebo je to moderne....lebo to ma Anča od vedľa.....si asi jedina kto si clanok precital a chapal o com je a za to ti dakujem :) obcas sa asi vyjadrujem dost "okolo" veci alebo nepriamo a nie kazdy pochopi skrytu myslienku
      Ela

      Odstrániť
    2. Taky jsem rada, ze jsi me pochopila..poznat pres net, jak to clovek mysli je nekdy tezke. Ja v okoli takove hloupe lidi fakt nemam ani jsem se s tim nesetkala, kazdopadne by mi to prislo taky trapne...ale je to jejich problem:)

      Odstrániť
  3. Ja som si na tetovanie zatiaľ žiadny názor nezrobila. Samozrejme, páči sa mi, keď si nakreslím čiernou fixkou čosi na ruku, ale iba tak roztomilo- detsky. Neviem, či si ho niekedy dám, ale asi radšej akoby som na to mala dať peniaze, si kúpim nejakú zlacnenú letenku alebo niečo na oblečenie.
    Toť môj názor v dnešnej dobe :)

    OdpovedaťOdstrániť