nedeľa 10. novembra 2013

Tipy na vianočné darčeky 2



Ahojte,

dnes tu mám pre vás druhú časť článkovej telenovely – Tipy na vianočné darčeky 2 a bude sa niesť v tak trochu potravinovom duchu. Nikde nie je napísané, že vianočné darčeky nemôžu byť rýchlo spotrebovateľné a teda môžete siahnuť aj po jedlom darčeku.


V období Vianoc nájdete v obchodoch nespočetné množstvo cukroviniek balených do vianočnej tematiky, ale podľa mňa to chce trochu originality.
Samozrejme, že najprv musíte vedieť, čo danej osobe chutí. Príjemnou možnosťou je napríklad zostaviť jej akýsi balíček s obľúbenými potravinami. Čiže ak napríklad viete, že doslova baží po olivách, zostavte balíček s rôznymi druhmi olív, rôznych značiek, atď a môžete sa na tom kreatívne vyšantiť alebo vložiť do nejakej peknej vianočnej darčekovej krabičky. Podobne môžete zostaviť zmes sušeného ovocia alebo rôznych druhov orieškov.
 
Vlastná výroba je samozrejme ešte lepšia. Domáce koláčiky sú tá najmilšia vec, ktorú môžete dostať a sú hlavne od srdca. Opäť ich môžete zabaliť do vlastnoručne vyrobeného obalu alebo ich šupnúť do plechovej dózy s vianočným motívom. Koláčiky sú takisto možnosť, ak neviete čo danej osobe darovať, nemáte čas behať po nákupoch alebo ste nedajbože na poslednú chvíľu chorí. :-)
S touto témou ma napadla ešte jedna vec. Ja sama som darovala darček, o ktorom viem, že z neho bola daná osôbka nadšená a bola to vlastne nádoba, v ktorej boli suroviny na koláč naskladané na seba. Navrch som dala návod na upečenie koláča a pridala som aj formičku v tvare darčeku na vykrajovanie. Takže môžete vyskúšať aj toto, odporučujem :-)


V obchodoch alebo na internete nájdete aj rôzne balenia medov a džemov, ktoré sú krásne vianočne vyzdobené a takisto určite potešia, ja osobne by som bola z niečoho takého nadšená, pretože nepohŕdnem medíkom do čaju alebo nejakým chutným džemom na koláč alebo vianočku. :-) 


Čo sa týka nápojov, ďalším skvelým darčekom je vianočné balenie
rôznych čajov. Na trhu počas Vianoce nájdete množstvo takýchto balení napríklad aj s hrnčekom. My so sestrou sme takéto niečo zvykli dávať babke a dedkovi a tí sa vždy potešili, pretože čajík je ich každodennou súčasťou.
 
Tu by som chcela dať do popredia značku Ronnefeldt, od ktorej sú síce čajíky drahšie, ale sú skrátka neskutočné. Nepila som lepší čaj ako je od tejto značky.
Čajík môžete aj "upiecť", návod na domáci pečený čaj nájdete u nás na blogu TU.
( Ešte možno taký malý tip, možno ste si všimli v DMku adventný kalendár v podobe čajíkov, ja ho už mám doma a musím sa priznať, najprv som ho kúpila pre priateľa, ktorý bude mať meniny tesne pred decembrom, ale bola som strašne zvedavá a musela som ho otvoriť. A keďže mi krabička s čajíkmi neskutočne rozvoňala izbu, spravila som si z nej trošku iný adventný kalendár a to taký, že 24ka je u mňa vlastne prvý december, ktorým sa začína ten úžasný vianočný čas. Takže musím opäť zabehnúť do DMka a kúpiť ešte jeden a mimochodom, tie čajíky sú skvelé. :-) )



Kávičkárom môžete darovať ich obľúbenú kávu alebo ešte lepšie, kávu, ktorú nikdy nemali. Tak vyskúšajú niečo nové, špeciálne, možno niečo, o čom nepočuli alebo niečo, na čo si netrúfli. Samozrejme by ste si mali dávať pozor na to, aký má daný človek kávomat, ak nejaký má, aby ste nekupovali kapsule do kávomatu, ktorý na ne nie je.
Ďalším tipom je alkohol buď v podobe vareného vína alebo medoviny. Varené víno je v zimnom období veľmi obľúbeným nápojom a myslím, že to nikoho neurazí, nakoľko to nie je tvrdý alkohol a určite to danej osobe spríjemní zimné večery. 

Medovinu zase môžete kúpiť v rôznych ozdobných fľašiach, ktoré neskôr poslúžia aj ako dekorácia. Navyše je to opäť skvelé pitie na Vianoce a zdravšie ako normálny alkohol.

Dnes len takto poskromne z odvetvia gastronómie,
teším sa na vás pri čísle 3 :-)
Ika

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára